Selasa, 10 Mac 2009

aku bukan pengkhianat bangsa & bahasa..


aku xtau kenape bile aku tengok je poster nih..aku rase pencipta poster ni la yg cuba menghancurkan bangsa dan bahasa sendiri..
cetek ke pemikirannya..singkat ke..or ape yg dikatakan dlam poster tu untuk dirinya sendiri..
atau ini hanya mainan politik..yang memang dah pasti untuk tujuan sendiri..

ye..memang aku xsuke polis..walaupun aku salah..sape suh kejar aku..aku xsuke la..haha..
tapi bile de tulis hanya anak menteri dan polis je pandai bahasa inggeris..
de tau la anak de xpandai bhasa inggeris..jadi? sebab xpandai la xnak anak de belaja dalam bahasa inggeris? oo.jadi de xnak anak de maju la ek..camtu? de memartabatkan bahasa atau menghancurkan anak sendiri?

mungkin ada ang kata kita perlu teruskan menggunakan bahasa melayu supaya kita boleh jadi seperti jepun..yang xmenghiraukan bahasa lain..sehinggakan orang putih sendiri alihkan bahasa untuk belajar asas2 pelajaran, teknik baru yang dikeluarkan jepun..

ye.memang betul..tapi xterpikir kah oleh meraka yang sebelum jepun buat semua tu mereka belajar dari sape? dari mat saleh tu jugak..translate dari mat saleh tu la jugak..

sebab tu la orang atas suh buat pengajaran dalam bahasa inggeris..ini bukan penghabisan..ini permulaan..

mule blaja dalam bhasa inggeris..lepastu budak2 ni la yang akan mulekan langkah serap sume ilmu dari org putih..supaya kita boleh maju 5.6 tahun ke depan, pastu baru la bleh mulekan dengan bahasa kita sendiri..

memangla klu nak cakap banyak bijak pandai yang tentand ppsmi nih..betul..tapi mereka dari mana..dari orang yang menjalankan penyelidikan ke? dari orang yang inginkan kemajuan dalam teknologi ke? anda sendiri tahu mereka dari mana..

sebab tula penting nye kerjasama dalm kerajaan..bukan yang membangkang kerjanye membangkang je..bukan yang kerajaan perlu jadi pak turut je..
dan bukan orang dalam barisan pembangkang perlu jadi pak turut je..
dan bukan org dalam kerajaan perlu membangkang je ape yg pembangkang buat..

ye..memang aku pembangkang..tapi perlu ke kita percaya ayat2 dalam poster tuh membuta tuli.. hanya anak menteri dan polis cemerlang dalam bahasa inggeris..
wei..jiran aku penoreh getah..anak de muet band 6..

kuarge de xde sape polis..xde sape menteri..
yang aku harapkan de akan menjadi menteri dan boleh membimbing polis dan kia semua..

8 ulasan:

nurin nunu berkata...

apa yang penting?
kerjasama..
kami tak kuat dan kami tak hebat..
apa yg penting?
kerjasamaa!!!!

haiziean berkata...

pembangkang???
habis la..=p

eikindabest berkata...

wonder pet!!!

Cicadasx berkata...

Setuju dgn Nyu!
Eah Nu!

Apa yang penting?
Kerjasama..
Kami tak kuat dan kami tak hebat..
Apa yg penting?
Kerjasamaa!!!!

Bertahun tahun habis masa dok bincang dan gaduh je haha.

p/s Aku anak akauntan, ok je aku rase. Tak tau la kalau ayah aku bekas polis.

la~ berkata...

apsal aku sorg je yg xtaw lagu wonderpet ni????
hahahahahahaha.

[az azhari] berkata...

ttbe berminat nk komen..
ayah aku pon bukan polis jugak..

paperh34rt berkata...

aper yg ditulis sgt merungkap aper yg sy mau tulis!

ni saper ek?
dak UM ek?
huhu..

HujanBalikKeLangit berkata...

hurmm..best gak ayat2 pembangkang nih..hahaha